Mezoterapia stosowana jest na świecie od 1952 roku. Jako pierwszy zastosował ją i określił zasady leczenia dr Michał Pastor we Francji. Nazwę „mezoterapia” utworzył on od mezodermy – środkowej warstwy skóry, do której podajemy substancje lecznicze. Obecnie, po ponad 50 latach metoda ta jest wciąż doskonalona i stale używana przez ponad 25 tysięcy lekarzy na świecie. W roku 1987 Francuska Akademia Medycyny uznała mezoterapię za część tradycyjnej medycyny naukowej. Międzynarodowe Stowarzyszenie Mezoterapii zrzesza organizacje z 14 krajów Europy oraz Ameryki.

Obecnie metoda ta jest w Polsce bardzo znana ze względu na jej popularność w medycynie estetycznej. Powszechnie stosowane są zabiegi rewitalizujące skórę, czy ją nawilżające, podczas których za pomocą cienkiej igły (np. 0, 3 mm) wprowadzane są śródskórnie różne preparaty, np. kwas hialuronowy, koktajle witaminowe itp.

W wielu krajach Europy mezoterapia stosowana jest dużo częściej w innych dziedzinach medycyny. Np. we Włoszech metoda ta najczęściej stosowana jest w ortopedii, a nie w medycynie estetycznej.

W jakich wskazaniach stosowana jest mezoterapia w ortopedii?

Mezoterapia stosowana jest we wszystkich stanach, w których występuje ból i proces zapalny.

Co daje zastosowanie mezoterapii w ortopedii?

Przede wszystkim skuteczność i drastyczne zmniejszenie dawek stosowanych leków. Liczne badania naukowe udowodniły, że zastosowanie mezoterapii jest metodą o skuteczności takiej samej jak stosowanie leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Np. profesor Constantino z Uniwersytetu Medycznego w Parmie we Włoszech opisał badania, w których porównywał skuteczność tradycyjnej terapii z użyciem leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych z mezoterapią w leczeniu bólu okolicy lędźwiowej (popularne „bóle krzyża”, bóle korzonkowe). Badania wykazały, że mezoterapia ma dokładnie taką samą skuteczność, co klasyczne leczenie, z tą różnicą, że w serii zabiegów stosowane są w sumie dużo niższe dawki leków.

ortopeda wroclaw mezoterapia dermamed 2kwas_hialuronowy_ORTOPEDA WROCŁAW_ORTOPEDIA WROCŁAW_DERMAMED-ORTOPEDIA_KWAS HIALURONOWY W KOLANO_ŁOKIEĆ TENISISTY_dOBRY ORTOPEDA WROCŁAW, ortopeda, ortopedia,

Jakie to ma zalety?

Prawie każdy, kto musiał stosować przez dłuższy czas leki przeciwbólowe, wie dobrze jak to się odbija na samopoczuciu. Leki te z reguły są bardzo źle tolerowane przez żołądek. Z medycznego punktu widzenia – również wątroba i nerki nie są obojętne na długotrwałe stosowanie leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych.

ortopeda wroclaw mezoterapia dermamed 3kwas_hialuronowy_ORTOPEDA WROCŁAW_ORTOPEDIA WROCŁAW_DERMAMED-ORTOPEDIA_KWAS HIALURONOWY W KOLANO_ŁOKIEĆ TENISISTY_dOBRY ORTOPEDA WROCŁAW, ortopeda, ortopedia,

ortopeda wroclaw mezoterapia dermamed 4kwas_hialuronowy_ORTOPEDA WROCŁAW_ORTOPEDIA WROCŁAW_DERMAMED-ORTOPEDIA_KWAS HIALURONOWY W KOLANO_ŁOKIEĆ TENISISTY_dOBRY ORTOPEDA WROCŁAW, ortopeda, ortopedia,

udowodniono, że mezoterapia daje takie same efekty jak stosowanie dużych dawek leków

Jak wygląda zabieg?

Zabieg przeprowadza po uprzednim znieczuleniu skóry kremem Emla. Za pomocą bardzo cienkiej igły (np. 0,3 mm) wprowadzane są śródskórnie substancje lecznicze. Takie zabieg można powtarzać raz w tygodniu, aż do ustąpienia objawów choroby.

Od kiedy stosuję mezoterapię w leczeniu różnych schorzeń, mam naprawdę dobre efekty. Za pomocą dużo niższych dawek leków uzyskuję redukcję bólu i nasilenia odczynu zapalnego w naprawdę dużym odsetku pacjentów.

ortopeda wroclaw mezoterapia dermamed 1kwas_hialuronowy_ORTOPEDA WROCŁAW_ORTOPEDIA WROCŁAW_DERMAMED-ORTOPEDIA_KWAS HIALURONOWY W KOLANO_ŁOKIEĆ TENISISTY_dOBRY ORTOPEDA WROCŁAW, ortopeda, ortopedia,