ORTOPEDIA REGENERACYJNA

Ortopeda Wrocław, Ortopedia, Osocze bogatopłytkowe, Regeneris, Stawy, Ścięgno, Kolano, Łokieć

Ortopedia regeneracyjna to zabiegi stymulacje naturalne procesy naprawcze, odbudowę chorych tkanek

MNIEJ TABLETEK – SZYBSZY EFEKT!

Zamiast unieruchomień, zastrzyków ze sterydów, czy zażywania niesteroidowych leków przeciwzapalnych oferujemy następujące zabiegi, których celem jest stymulacja naprawy uszkodzonych tkanek:

OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE – OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE WROCŁAW

W Dermamed-ortopedia stosujemy najbardziej zaawansowane techniki pozyskiwania osocza bogatopłytkowego. W zależności od leczonego problemu, stosujemy różne zestawy do jego pozyskiwania:

- i-PRF prof. Choukrouna – to lider na rynku osocza bogatopłytkowego w ortopedii.

Zestaw i-PRF powstał w wyniku wielu lat prac znanego francuskiego anestezjologa, prof. Josepha Chourkrouna. i-PRF to pozyskiwana w unikalny sposób fibryna bogatopłytkowa. Unikalny sposób pozyskiwania osocza pozwala na uzyskanie nie tylko osocza bogatopłytkowego, ale również krążących komórek macierzystych. Zastosowanie i-PRF w licznych schorzeniach ortopedycznych oraz w leczeniu urazów cechuje się bardzo wysoką skutecznością

- Regeneris – osocze bogatopłykowe

Dermamed-Ortopedia był pierwszym ośrodkiem ortopedycznym w kraju, który wprowadził do leczenia schorzeń ortopedycznych osocza pozyskiwanego zestawami szwajcarskiej firmy Regenlab – Regeneris.

- Arthrex – nowa generacja osocza bogatopłytkowego

Najważniejsze cechy osocza bogatopłytkowe Arthrex to:

Optymalny skład – udowodniona istotna stymulacja proliferacji i syntezy kwasu hialuronowego

przy stężeniach płytek krwi ok. 2,5 x krew pełna. Nieistotna zawartość leukocytów

(minimalizacja ryzyka zapalenia) i erytrocytów (minimalizacja ryzyka przebarwień).

• 100% autologiczność (krew nie ma kontaktu z antykoagulantami, syntetycznymi żelami lub

aktywatorami)

• Niewielki ból podczas wstrzykiwania z uwagi na brak antykoagulantów

• Szybkie i łatwe w przygotowanie (<10 min., przygotowanie można przekazać personelowi)

• System sprawdzony w warunkach klinicznych (badanie na poziomie 1 zatwierdzone przez FDA)

Co to jest osocze bogatopłytkowe?

Metoda wykorzystuje najbogatsze naturalne źródło czynników wzrostu – płytki krwi. Za pomocą specjalnego zestawu w 5 minut odseparowujemy z probówki Twojej krwi koncentrat płytek. Płytki wstrzyknięte w chore tkanki stymulują procesy naprawcze. Osocze bogatopłytkowe silnie stymuluję naprawę uszkodzonych ścięgien, mięśni, więzadeł, chrząstki, czy kości. Uzyskujemy szysze i bardziej stabilne efekty! Szybszy powrót do aktywności!

osocze, ortopeda wrocław, ortopedia wrocław, dobry ortopeda wrocław, regenris, łokieć tenisisty, osocze bogatopłytkowe

Sanakin – Sanakin Wrocław – Najsilniejsza autologiczna terapia przeciwzapalna:

Jako liderzy na rynku ortopedii regeneracyjne wprowadziliśmy w nasze portfolio zabieg Sanakin. W dużym uproszczeniu zabieg ten pozyskuje z krwi pacjenta najsilniejsze własne czynniki przeciwzapalne, które są następnie wstrzykiwane w tkanki objęte stanem zapalnym.

SANAKIN – Autologiczna, bezpieczna i skuteczna metoda leczenia artrozy, stanów zapalnych oraz zespołów bólowych kręgosłupa.

Wykorzystanie własnych możliwości regeneracyjnych

Terapia Sanakin polega na podaniu surowicy zawierającej białka przeciwzapalne (IL-1RA) bezpośrednio w źródło zapalenia. Niezwykłe działanie białka IL-1RA polega na blokowaniu receptorów cytokiny prozapalnej, która odpowiedzialna jest za indukowanie procesu zapalnego, powodując reakcję bólową oraz degradację chrząstki. Sanakin neutralizuje cytokinę IL-1 hamując proces zapalny i jego objawy, w tym ból zapobiegając niszczeniu chrząstki stawowej. Pełna kuracja z użyciem Sanakine wymaga 3 do 5 iniekcji a jej ilość ustalana jest wraz z lekarzem w zależności od lokalizacji stanu zapalnego oraz nasilenia dolegliwości bólowych.

Schemat działania surowicy zawierającej białka przeciwzapalne IL-1RA

Nasz organizm steruje procesami zapalnymi za pomocą specjalnych substancji semiochemicznych (protein). Substancje te gromadzą się w odpowiednich punktach sygnałowych w stawie i przekazują swój komunikat: >>wywołać zapalenie<<, wzgl. >>zatrzymać zapalenie<<. W przypadku artrozy w danym stawie zachwiana zostaje równowaga między substancjami semiochemicznymi przeciwzapalnymi, a wywołującymi zapalenie.

Możliwe wskazania do terapii Sanakin

Artroza wszystkich stawów Stopień I – III (według Kellgrena)

- gonartroza

- koksartroza

- artroza stawu barkowego

- artroza stawu skokowego

- artroza stawów rąk i pleców

Zamiany zwyrodnieniowe kręgosłupa

- artroza stawów lędźwiowych

- osteochondroza

- spondyloartroza

Uszkodzenie krążków międzykręgowych

- wypuklina krążka międzykręgowego

- wypuklina krążka międzykręgowego z podrażnieniem korzenia nerwu

Entezopatia

- achillodynia

- łokieć tenisisty

- łokieć golfisty

Naderwanie włókien mięśniowych lub pęczków mięśniowych

Choroba Morbus Bechterew

Artretyzm

Komórki macierzyste – najsilniejsza regeneracja w ortopedii

Arthrex TO INNOWACYJNE ZESTAWY DO TERAPII KOMÓRKOWEJ WYKORZYSTYWANE DO POZYSKIWANIA CZYNNIKÓW WZROSTU Z WŁASNEJ KRWI I KOMÓREK MACIERZYSTYCH Z WŁASNEJ TKANKI TŁUSZCZOWEJ (ADSC)

Tzw. terapie biologiczne cieszą się w ostatnich dziesięcioleciach coraz większym zainteresowaniem. Produkty krwi, takie jak osocze bogatopłytkowe (PRP), są poddawane intensywnym badaniom w zakresie stosowania w rozmaitych wskazaniach. Inną z dostępnych opcji terapeutycznych stanowią autologiczne mezenchymalne komórki macierzyste pozyskiwane z tkanki tłuszczowej.

Terapia komórkowa Arthrex® ACP

Arthrex® ACP jest nową formą zabiegu osoczem bogatopłytkowym PRP najwyższej jakości

-> innowacyjny system 2 strzykawek w układzie zamkniętym

-> brak antykoagulantów i aktywatorów chemicznych

-> nowe parametry odwirowania osocza

-> unikalna metoda aktywacji

-> najwyższa koncentracja czynników wzrostu

-> procedura bez bólu i uczucia pieczenia

ACP SVF łączy w sobie zalety autologicznego koncentratu osocza (ACP) z potencjałem regeneracyjnym autologicznej stromalnej frakcji naczyniowej. Uważa się, że takie połączenie może stanowić obiecujący krok w regeneracji tkanek.

*** Opisane synergiczne działanie PRP (osocza bogatopłytkowego) i AdSC (komórki macierzyste tkanki tłuszczowej) było przedmiotem licznych badań in vitro oraz badań na różnych typach tkanek (chrzęstnej, kostnej, skórnej). Wykazano w nich, że PRP wspomaga wzrost komórek oraz różnicowanie komórek macierzystych pozyskiwanych z tkanki tłuszczowej.

KWAS HIALURONOWY

Iniekcje dostawowe kwasu hialuronowego łagodzą objawy i przyspieszają procesy naprawcze. Już po pierwszym zastrzyku w chory staw uzyskujemy istotną redukcję objawów bólowych. Kwas hialuronowy jest ważnym składnikiem wszystkich struktur pozakomórkowych i jest obecny w w stosunkowo wysokim steżeniu w chrząstce stawowej i płynie stawowym. Zmiany zachodzące u chorych na chorobę zwyrodnieniową stawów powoduja zmniejszenie ilości kwasy hialuronowego w płynie stawowym. Do korzystnych efektów działania kwasu hialuronowego należy min.  wzmocnienie „poślizgu”powierzchni chrzastki, jak również nasilenie  metabolizmu chrzastki i hamowanie procesu miejscowego zapalenego.

Wywiad w Gazecie Wyborczej na temat ortopedii regeneracyjnej:

Dermamed ORTPEDIA ORTOPEDA WROCŁAW REGENERIS, osocze, ortopeda wrocław, ortopedia wrocław, dobry ortopeda wrocław, regeneris, łokieć tenisisty, osocze bogatopłytkowe