Ostroga piętowa (łac. Calcar calcanei) – są to zmiany zwyrodnieniowe okolicy wyrostka przyśrodkowego guza piętowego kości piętowej, będące przyczyną powstania narośli kostnej, która powoduje zapalenie rozcięgna podeszwowego i ból ograniczający lub uniemożliwiający poruszanie się.

Początkowym objawem tego schorzenia jest ból okolicy pięty pojawiający się po przeciążeniu stopy, następnie po każdym obciążeniu i wreszcie ból spoczynkowy.

Osoby dotknięte tym problemem zdają sobie sprawę z ograniczonej skuteczności zażywania tabletek przeciwbólowych, czy klasycznej fizykoterapii

W wyniku ciągłego drażnienia okolicy kości piętowej powstaje narośl kostna, która wywołuje przewlekły stan zapalny. Czynnikami, które sprzyjają chorobie są:

• wykonywanie pracy stojącej
  • nieprawidłowo wyleczona kontuzja, powodująca koślawienie stopy / kości piętowej
  • intensywne uprawianie sportów obciążających stopy
  • nadwaga
  • podeszły wiek
  • niewygodne obuwie (np. wysoki obcas)

Choroba jest trudna w leczeniu, dlatego już samo zmniejszenie dolegliwości jest sukcesem. Stosuje się wkładki ortopedyczne do obuwia, których zadaniem jest odciążanie nacisku w obrębie pięty oraz rehabilitację leczniczą. W przypadku nasilonych dolegliwości wykorzystuje się niesteroidowe leki przeciwzapalne w postaci maści. Klasyczne leczenie jest długotrwałe i obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia. W świeżych przypadkach można zastosować miejscowe ostrzykiwanie punktu bolesnego lekami przeciwzapalnymi (tak zwaną blokadę), najczęściej glikokortykosteroidami.

Dużym postępem w leczeniu tej patologii było wprowadzenie zabiegów z użyciem osocza bogatopłytkowego.

Zastosowanie zabiegu z osoczem bogatopłytkowym:

w połączeniu z nowoczesną fizjoterapią, m.in. Tapingiem

Daje najwyższą obecnie skuteczność!